?WHY

BEYOND INTERIOR

אז לקחנו פסק זמן מהחיים… אנו בדרכנו לנתב"ג.

רום מגדל הפיקוח כבר מתנוסס למרחוק  וציפורי הענק כבר שטות בשמיים.   
אנחנו נכנסים אל אולם הנוסעים. ממוזג, רחב ידיים.
 כבר חשים את התכונה הזו…. אותו וויב השמור לנתב"ג.   

ההתרגשות כבר פועמת בתוכינו, רק רוצים כבר לעבור את ביקורת הדרכונים
ולרדת בנתיב המרשים אל הדיוטיפרי.

ציפיה, מבטים, חטיף או קפה.
עוד מעט ניכנס לשרוול ונטוס אל על… 

הטייס מבקש להדק חגורות, ואז זה קורה.
בוסט של אנרגיה.

באנו בשביל זה.
כדי להתרגש ולנשום אויר חדש.
כדי למלא עצמנו בפסיפס מרענן של צבעים, ריחות, צלילים ומטעמים, רחובות ומבנים, נופים עוצרי נשימה, תרבות או ים.

זה הרגע לו חיכינו, בו נלכדנו.
עולם מרגש והכל נשכח.
אתגרי החיים, המתחים, הלחצים….

ושלא ייגמר לעולם !!!.

SOUND OF LIVING

בין שזה ספא מפנק ומנתק, מלון בוטיק מסעיר ומעורר חושים, כפר ציורי רומנטי
או הקומה ה-18 של מגדל יוקרה, כולנו רוצים להתאהב.

להיות הילדים שעל קרוסלת החיים ולשחק את המשחק עם קלפים מנצחים.

החלל בו אנו חיים – הוא אחד מאותם קלפים. חלק דומיננטי ומשמעותי.  

הוא המקום המאפשר לנו להרגיש שאנו בשליטה על חיינו, מתנהלים בקצב הנכון וניזונים ממה שאנו צריכים.
נוגסים, יוצרים, חווים, צומחים ומממשים.

מי לא רוצה להיכנס למיטה ולחדש את כוחות הנפש והגוף ?
או לבשל מתוך חדוות יצירה ? לסעוד בתחושת שפע ? להיכנס למקלחת ולחדש אנרגיות או לעבוד בסביבת עבודה מתאימה ?  
הנה שלושת הגורמים המרכזיים הגורמים לזה לקרות:

עיצוב תחושתי- נוירודיזיין

בגופינו קיימות מערכות עצבים, חיישנים וקולטנים המגיבות לגירויים החושיים הפועלים סביבנו ללא הרף.
אלה מערכות אינטואיטיביות וספונטניות המייצרות בנו קשת של תגובות האחראיות בין היתר על המערכות הרגשיות, מנטאליות ואף מיניות המניעות אותנו במירוץ החיים הבלתי פוסק.
זהו עולם החושים דרכו אנו מגיבים לסידוריים המרחביים המצויים בסביבה, כמו צבע, צליל, צורה, מרקם, חומר, ריח, טעם או תדר. הוא אחראי במידה רבה על תפיסת החוויה הסובייקטיבית שכל אחד מאיתנו חש בחלל בו הוא נמצא.

הפסיכולוגיה של החלל

המנגנון הרגשי ותת המודע, נוגעים למנגנונים הפסיכולוגיים המעצבים אותנו ומאפשרים לנו למעשה לשרוד.
הם אחראים בין היתר על היכולת שלנו לנהל עם עצמנו ועם הסביבה דו שיח תקין, הם מאפשרים לנו לחיות באיזון או לאבד שליטה ולנהל למעשה את כל המערכות הרגשיות שלנו ( חרדות, כעסים או לחצים –  מול שמחה, סקרנות או חיוניות).
 אנו זקוקים להם כדי לשרוד וכדי לנוע במורד החיים.
אותם מנגנונים מושפעים בין היתר מהסביבה בה אנו חיים ומהסמלים המקיפים אותה.

למשל – בית צמוד קרקע בסביבה ירוקה, ייסוך בנו תחושת רוגע ושלוה באופן יחסי, יותר מחיים בקומה ה-14 של מגדל יוקרה. ציור מופשט בגדול מטר על מטר, ישפיע עלינו בדרך שונה מאוסף ציורים מתקופת העליה הראשונה.  
אלה דוגמאות בלבד בהן אני מבקשת להמחיש איך החלל משפיע עלינו, מעצב ומשקף את
צורת החשיבה, עולם הרגש וההנעה.
"הבית הוא אני" – אמור לתת מענה אישי בכל העולם הזה היות והוא מעצב חיים.

העולם האיזוטרי – רוחניות, פנג שואי, מיטפיזיקה וקוואנטים

קצרה היריה מלתאר את העולם הזה בכמה שורות בודדות.
אלה נושאים ותורות הנלמדים משך שנים.
מה שכן חשוב להבין, שבמשך כל הזמן, האנרגיות מהדהדות סביבנו, בין אם נרגיש אותן ובין שלא, 
גלויות או סמויות, אך תמיד – הן משפיעות,  נעות כל העת במרחב הזמן והמקום.
איננו חלק בלתי נפרד מהן – אלא חלק מהן.
כאשר אנו מתכננת ומעצבת, אני לוקחת בחשבון את אותן אנרגיות, דרך מיפוי האנרגיה הקיימת בו – על פי צורתו, גילו ומיקומו ביחס למצפן, בונה מפה אנרגטית ולומדת את האנרגיה של בני הבית דרך מפה אישית לכל אחד מהם.
בית יכול להשפיע עלינו, על מהלך חיינו, בריאותינו, נפשנו, הרגשתינו והצלחותינו.

SOUND OF SPACE

האם אין זה כך, שלעתים מאוד נדירות אנו ערים לעובדה שמציאות שאנו כל כך כמהים לה,
נמצאת בסביבתנו הקרובה וממש בהישג ידינו. היד שאנו מבקשים ומצפים שתבוא לעזרתנו
היא יד-ימיננו, שכל כך קרובה לנו והיא תהיה זו שתפעל למעננו בכל עת מצוא".

מתוך "קליידוסקופ/ פרופסור עמי מעייני.

אדריכל, מוסיקאי, סופר.

איני מכירה אדם ביקום אשר אינו רגיש למוסיקה או מגיב לה.
המערכת האנושית משוכללת כל כך, עד שהיא בנויה ככלי נגינה לכל דבר.

בגופינו שוכנת מערכת מיתרי קול היודעת להפיק קולות שונים כמו דיבור, שירה, שריקה או לחישה, היודעת להביע רעיונות ורגשות כמו בכי, צעקה או צחוק וגם – מערכת הגברה: סרעפת, ריאות וחלל הפה והראש. 

כך שגם אם חלקנו לא זכו בגנים מוסיקליים, כולנו רגישים ליצירה המוסיקלית וגם מקרב הלא שומעים החשים את התנועה והמקצב.

תמיד תהיתי לפשר החיבור בין אדריכלות ועיצוב פנים ומוסיקה.
ידעתי שלמוסיקה השפעות מהפנטות על חיינו.

בתנ"ך מופיעים אזכורים רבים המתייחסים להשפעה של גלי הקול על החומר והתודעה, כמו תקיעות השופר הפותחות את שערי השמיים ביום כיפור, או התקיעה בשופרות שהפילה את חומות יריחו, או הנגינה של דויד המלך על נבל "כינור דויד", שנודעה כבעלת השפעה פסיכולוגית מהפנטת על המלך שאול .

הרעיון שקיים קשר בינהם, הצית את דמיוני וחשבתי שהן יכולות לבוא לידי ביטוי גם בתכנון ועיצוב חללים.

לאחר שנות לימוד, בוננות וחקר רבות, הצלחתי לפענח את סוד הקשר הייחודי הקושר בינהם, לכלל מערכת מגובשת ועוצמתית.

זוהי גישה פריצת דרך וייחודית בתחומה, והיא בבחינת בשורה עבור כל מי שמבין עד כמה המקומות בהם אנו נמצאים משפיעים עלינו ברמת התודעה, הדינאמיקה הפנימית והתשוקה לחיים.

SOUND OF LIVING

בין שזה ספא מפנק ומנתק, מלון בוטיק מסעיר ומעורר חושים, כפר ציורי רומנטי
או הקומה ה-18 של מגדל יוקרה, כולנו רוצים להתאהב.

להיות הילדים שעל קרוסלת החיים ולשחק את המשחק עם קלפים מנצחים.

החלל בו אנו חיים – הוא אחד מאותם קלפים. חלק דומיננטי ומשמעותי.  

הוא המקום המאפשר לנו להרגיש שאנו בשליטה על חיינו, מתנהלים בקצב הנכון וניזונים ממה שאנו צריכים.
נוגסים, יוצרים, חווים, צומחים ומממשים.

מי לא רוצה להיכנס למיטה ולחדש את כוחות הנפש והגוף ?
או לבשל מתוך חדוות יצירה ? לסעוד בתחושת שפע ? להיכנס למקלחת ולחדש אנרגיות או לעבוד בסביבת עבודה מתאימה ?  
הנה שלושת הגורמים המרכזיים הגורמים לזה לקרות:

עיצוב תחושתי- נוירודיזיין

בגופינו קיימות מערכות עצבים, חיישנים וקולטנים המגיבות לגירויים החושיים הפועלים סביבנו ללא הרף.
אלה מערכות אינטואיטיביות וספונטניות המייצרות בנו קשת של תגובות האחראיות בין היתר על המערכות הרגשיות, מנטאליות ואף מיניות המניעות אותנו במירוץ החיים הבלתי פוסק.
זהו עולם החושים דרכו אנו מגיבים לסידוריים המרחביים המצויים בסביבה, כמו צבע, צליל, צורה, מרקם, חומר, ריח, טעם או תדר. הוא אחראי במידה רבה על תפיסת החוויה הסובייקטיבית שכל אחד מאיתנו חש בחלל בו הוא נמצא.

הפסיכולוגיה של החלל

המנגנון הרגשי ותת המודע, נוגעים למנגנונים הפסיכולוגיים המעצבים אותנו ומאפשרים לנו למעשה לשרוד.
הם אחראים בין היתר על היכולת שלנו לנהל עם עצמנו ועם הסביבה דו שיח תקין, הם מאפשרים לנו לחיות באיזון או לאבד שליטה ולנהל למעשה את כל המערכות הרגשיות שלנו ( חרדות, כעסים או לחצים –  מול שמחה, סקרנות או חיוניות).
 אנו זקוקים להם כדי לשרוד וכדי לנוע במורד החיים.
אותם מנגנונים מושפעים בין היתר מהסביבה בה אנו חיים ומהסמלים המקיפים אותה.

למשל – בית צמוד קרקע בסביבה ירוקה, ייסוך בנו תחושת רוגע ושלוה באופן יחסי, יותר מחיים בקומה ה-14 של מגדל יוקרה. ציור מופשט בגדול מטר על מטר, ישפיע עלינו בדרך שונה מאוסף ציורים מתקופת העליה הראשונה.  
אלה דוגמאות בלבד בהן אני מבקשת להמחיש איך החלל משפיע עלינו, מעצב ומשקף את
צורת החשיבה, עולם הרגש וההנעה.
"הבית הוא אני" – אמור לתת מענה אישי בכל העולם הזה היות והוא מעצב חיים.

העולם האיזוטרי – רוחניות, פנג שואי, מיטפיזיקה וקוואנטים

קצרה היריה מלתאר את העולם הזה בכמה שורות בודדות.
אלה נושאים ותורות הנלמדים משך שנים.
מה שכן חשוב להבין, שבמשך כל הזמן, האנרגיות מהדהדות סביבנו, בין אם נרגיש אותן ובין שלא, 
גלויות או סמויות, אך תמיד – הן משפיעות,  נעות כל העת במרחב הזמן והמקום.
איננו חלק בלתי נפרד מהן – אלא חלק מהן.
כאשר אנו מתכננת ומעצבת, אני לוקחת בחשבון את אותן אנרגיות, דרך מיפוי האנרגיה הקיימת בו – על פי צורתו, גילו ומיקומו ביחס למצפן, בונה מפה אנרגטית ולומדת את האנרגיה של בני הבית דרך מפה אישית לכל אחד מהם.
בית יכול להשפיע עלינו, על מהלך חיינו, בריאותינו, נפשנו, הרגשתינו והצלחותינו.

SOUND OF SPACE

האם אין זה כך, שלעתים מאוד נדירות אנו ערים לעובדה שמציאות שאנו כל כך כמהים לה,
נמצאת בסביבתנו הקרובה וממש בהישג ידינו. היד שאנו מבקשים ומצפים שתבוא לעזרתנו
היא יד-ימיננו, שכל כך קרובה לנו והיא תהיה זו שתפעל למעננו בכל עת מצוא".

מתוך "קליידוסקופ/ פרופסור עמי מעייני.

אדריכל, מוסיקאי, סופר.

איני מכירה אדם ביקום אשר אינו רגיש למוסיקה או מגיב לה.
המערכת האנושית משוכללת כל כך, עד שהיא בנויה ככלי נגינה לכל דבר.

בגופינו שוכנת מערכת מיתרי קול היודעת להפיק קולות שונים כמו דיבור, שירה, שריקה או לחישה, היודעת להביע רעיונות ורגשות כמו בכי, צעקה או צחוק וגם – מערכת הגברה: סרעפת, ריאות וחלל הפה והראש. 

כך שגם אם חלקנו לא זכו בגנים מוסיקליים, כולנו רגישים ליצירה המוסיקלית וגם מקרב הלא שומעים החשים את התנועה והמקצב.

תמיד תהיתי לפשר החיבור בין אדריכלות ועיצוב פנים ומוסיקה.
ידעתי שלמוסיקה השפעות מהפנטות על חיינו.

בתנ"ך מופיעים אזכורים רבים המתייחסים להשפעה של גלי הקול על החומר והתודעה, כמו תקיעות השופר הפותחות את שערי השמיים ביום כיפור, או התקיעה בשופרות שהפילה את חומות יריחו, או הנגינה של דויד המלך על נבל "כינור דויד", שנודעה כבעלת השפעה פסיכולוגית מהפנטת על המלך שאול .

הרעיון שקיים קשר בינהם, הצית את דמיוני וחשבתי שהן יכולות לבוא לידי ביטוי גם בתכנון ועיצוב חללים.

לאחר שנות לימוד, בוננות וחקר רבות, הצלחתי לפענח את סוד הקשר הייחודי הקושר בינהם, לכלל מערכת מגובשת ועוצמתית.

זוהי גישה פריצת דרך וייחודית בתחומה, והיא בבחינת בשורה עבור כל מי שמבין עד כמה המקומות בהם אנו נמצאים משפיעים עלינו ברמת התודעה, הדינאמיקה הפנימית והתשוקה לחיים.